Tüdrukud esinemas kooriõhtul

Proovid rahvatantsijatega

2013-2014
Kristjan-Robert (edaspidi Robert) oli käinud Europeade rahvakultuurifestivalidel juba üle 10 aasta üksi ning seekord soovis ta enda sõbrad sinna kaasa võtta. 2014 aasta festival toimus Poolas. Alguses ei olnudki tal liiga keeruline oma sõpru endaga liituma saada. Martti Laas tuli basskitarristiks ja Karl Helmeste trummariks. Olles head sõbrad, aga mitte kõige julgemad lauljad, kutsusid nad endaga kaasa kolm lauljatari - Steffi Pähni, Tiina Adamsoni ja Lizette Vetiku. Midagi oli bändi kõlast veel puudu ning selle probleemi lahendas Eliisa Elfenbein sopransaksofonil.

See oli lõbus festival ja üks suuremaid esimesi organiseerimiskogemusi Roberti jaoks. Esimesest päevast peale tuli reisil Poola ette mitmesuguseid takistusi. Rendibussi konditsioneer ei töötanud, mis tähendas esimesel päeval lahtiste akendega sõitu. Järgmisel päeval lõpetas buss Lätis üldse korralikult töötamise ja Leedus tuli buss välja vahetada.

Kes jättis passi koju, kes unustas maha kingad või esinemisriided, kes käis iga õhtu klubitamas jne - selle kõigega tuli reisi jooksul tegeleda.

Hoolimata kõigist olmemuredest oli laupäeva õhtul Kielces suurepärane kontsert, kus esinesime rohkem kui 5000-le inimesele. See oli meeliülendav kogemus, publik meiega koos kargamas, tantsimas ja laulmas. Festivalil oli ka palju eestlasi, kes elasid meile täiel rinnal kaasa. Sellel festivalil andsime umbes 10 kontserti, väiksemaid ja suuremaid. Samuti olime saateansambliks eesti rahvatantsijatele.

Festivali viimasel päeval otsustasime, et kui oleme juba Poolas, siis võiksime samahästi ka Slovakkias käia. Sõit sinna oli imeline.

Eestisse tagasi jõudes andsime me veel ühe kontserdi Kostiveres, kus olime üks seal toimuva festivali põhinumbreid. Samuti esinesime me Rahvusvahelisel Muusikapäeval kõikjal Lõuna-Eestis ning andsime kontserdi juba ka mõningate enda lugudega Kärus.

2015
Aastal 2015 sai meie bänd täiesti uue näo kolme uue laulja ja uue muusikaga. Meil oli paar esinemist aasta esimeses pooles ning me valmistusime taas suvisel Europeade festivalil esinemiseks. Bändi uuteks lauljateks said Marianne Leibur, Silvia Vahu ja Ann Mäekivi, kõik teised liikmed jäid samaks. Me proovisime kirjutada oma muusikat ja teha rohkem proove, kuid me kirjutasime ainult paar uut lugu, mida me kunagi ka ei salvestanud. Mõned neist on siiani meie repertuaaris, kui enamus neist on juba unustustehõlma vajunud.

Toonane festival leidis aset Rootsis. See tähendas lühemat ja kergemat reisi võrreldes eelmise aastaga. Me olime ainus muusikutegrupp Eestist ning seetõttu mängisime palju eesti rahvatantsijatele ning andsime kontserdi ka lastele. Sel aastal otsustasime kaasa võtta ka enda helitehnikat, et saaksime iseseisvalt väikseseid tänavaesinemisi korraldada. Me mängisime eksprompt-kontserte Helsingborgi kesklinnas ning meelitasime enda juurde tundideks palju möödujaid. Ka mõned baarid võtsid meid lahkelt enda terrassile mängima, sest meelitasime nendegi juurde kliente ja publikut.

Meiega oli kaasas ka meie hea sõber Ramuel Tafenau, kes on ka meie bändis aeg-ajalt trumme mänginud.

Hiljem samal aastal kolis Robert Amsterdami, et seal oma muusikaõpinguid jätkata. Seetõttu lõpetasid ka Pillikud aastaks ajaks tegevuse. Esimese eemaloldud aasta ajal oli Robert kindel, et enam see ansambel Europeade festivalile ei lähe, kuid juba peagi hakkas tekkima plaan festivali jaoks Belgias.

2016

2016 oli meie bändi jaoks suur muudatuste aasta, sest bänd oli tegevuse praktiliselt lõpetanud, kui Pillikute eestvedaja Robert Amsterdami kolis.

Kuigi enne suve ei olnud võimalik koos mängida ning isegi mitte üksteist näha, õnnestus meil siiski saabuval suvel taas Europeade festivalil esineda. Seekord toimus festival Belgias, Namuris. Taaskord olid meie bändis uued lauljad - Vivi ja Viveli Maar. Uuteks liikmeteks olid ka Karl Madis Pennar elektrikitarril ja Rando Lilleorg trummidel. Kaksikutest lauljatarid tõid meile festivalil ka palju positiivset tähelepanu.

Me andsime paar kontserti festivalil ning kogesime laval enneolematult head energiat. Laupäevasel hilisõhtusel esinemisel olid kõigi riided juba peale 25-minutilist lavalolekut märjad. See oli lihtsalt üks nendest kordadest, kus kõik laval olev ideaalselt koos toimis. See tunne ja energia oli ka üks põhjustest, miks Robert bändi tegevust edasi vedas, kuigi ta teistest bändiliikmetest 2000 km kaugusel elas.

Reis kulges 2016. aastal läbi Eesti, Läti, Leedu, Poola, Saksamaa, Hollandi, Belgia, Taani ja Rootsi. Külastatud sai palju ilusaid linnasid ja paiku Lõuna-Belgias ja Rootsis.

2017

Oli see alles aasta. Võrreldes eelmise aastaga, oli sel aastal bändi moodustamine isegi keerulisem, sest liiga väheste huviliste asemel oli seekord huvilisi nii palju, et festivalile mindi kahe bändiga. Pillikud esitasid ikka enda muusikat ja lisaks ka cover-lugusid bändidelt nagu Zetod ja Vägilased. Teise bändi nimeks sai Merelinlased ning nemad esitasid kergemat rahvalikku eesti muusikat. Kokku oli meid 11 ja me läksime Europeade festivalile Soome, Turu linna.

Festivalil andsime mitmeid kontserte mõlema koosseisuga, kokku umbes 14 kontserti. Sellel aastal olid lauljateks taas juba 2015. aasta koosseisus olnud Ann Mäekivi, Silvia Vahu ja Marianne Leibur, lisaks oli meil ka uus neljas laulja - Jana Kütt. Esimest korda oli festivalil Eliisa asemel saksofonil ka Tobias Tammearu. Karl Madis Pennar (kitarr) oli Pillikute koosseisus teist aastat, Karl Helmeste (trummid) kolmandat korda ja Martti Laas (basskitarr) neljandat korda. Merelinlased moodustasid: Martin Trudnikov (akordion), Karl Madis Pennar (kitarr), Robert Rebane (akustiline kitarr, akordion), Martti Laas (basskitarr), Ramuel Tafenau (trummid).

Selle aasta parimaks kontserdiks meie jaoks oli kooriõhtu, mis algas laupäeva õhtul kell 19 ning milleks me alustasime harjutamist (spontaansed nagu me oleme) samal õhtul kell 19. Robert tuli välja ideega teha vokaalseade laulust “Viire takka”. Tegime sellest kiiresti seade ning harjutasime seda nii vähe kui võimalik, et hoida seda võimalikult värskena.

See siin on tulemus. Samuti saate siin näha mõnda lõiku Merelinlaste (nüüd nimega Kaabikud) esinemisest.